EasyDNNNews

زمان تعویض تشک های قدیمی

زمان تعویض تشک های قدیمی

تشک قدیمی

بسیاری از افراد سالهاست از آخرین باری که تشک خوشخواب خریده‌اند می‌گذرد و هنوز بعد از گذشت چندین سال همچنان از تشک‌های قدیمی خود استفاده می‌نمایند. تشک‌ها به گونه‌ای هستند که اگر از آنها مراقبت به عمل آوری سالهای سال عمر می‌کنند اما این بدان معنی نیست که پس از این همه سال همچنان باید از آن استفاده نمود.

هر تشکی عمر مفیدی دارد که پس از پایان آن هر چقدر هم که ظاهرش خوب باشد باید عوض شود. بنا به نظر متخصصان عمر مفید هر تشک در حدود 8 تا 10 سال است و پس از آن برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به ستون فقراتتان بهتر است به فکر تعویض آن باشید. عمر مفید تشک رابطه مستقیمی با کیفیت ساخت و متریال های به کار رفته در آن دارد. این عمر ممکن است بسیار کوتاهتر از آنچه که تصور می کنید باشد تنها با انجام چند تست می توانید از سلامت تشکتان اطمینان حاصل کنید.

مشاهده بیشتر : تشک طبی

چه زمان‌هایی لازم است اقدام به خرید تشک جدید نماییم؟

 شاید بارها برای شما پیش آمده است که به تعویض تشک‌های قدیمی فکر کرده اید اما اقدام به انجام آن نکرده اید. بسیاری از ما با این تصور که تشک‌های قدیمی همچنان برای ما کار می کند ممکن است آسیب های جدی را به خواب و آسایشمان وارد نماییم. با دیدن علائم زیر در تشک ها هرچه زودتر باید نسبت به تعویض آنها اقدام نمود.

مشاهده بیشتر : تشک زست

خستگی بعد از خواب و درد کمر

اگر از خواب بیدار شده اید و با وجودی که ساعات طولانی خوابیده‌اید همچنان احساس خستگی می کنید یا دردهای کوچکی در ستون فقرات خود حس می کنید لازم است تشکتان را بررسی کنید. زیرا تنها یک تشک فرسوده می تواند از کیفیت خواب شما بکاهد و شما بعد از چند ساعت خواب همچنان خسته و گرفته باشید.

سائیدگی و پارگی تشک

ممکن است تشک در اثر مرور زمان دچار سائیدگی شده باشد یا بر اثر برخورد یک شی تیز با آن پاره شده باشد. در این زمان ها بهتر است تشک تعویض گردد زیرا این پارگی و سایش باعث به هم ریختن فرم تشک شده و ممکن است به سلامت خواب شما صدمه وارد نماید.

پستی و بلندی تشک

برخی مواقع بی هیچ علت تشک دارای پستی بلندی هایی می شود که نشان از عمر زیاد آن و فرسایش تشک دارد. این گونه تشک‌ها بر اثر غلط‌زدن افراد در طول خواب بر روی تشک این پستی باندی ها به وجود می آید. تعویض اینگونه تشک‌ها یکی از ضروریات است. زیرا این پستی بلندی ها به سلامت خواب و بدن آسیب وارد می کند. علاوه بر آن این بلندی ها باعث بی قرار و اذیت شما در هنگام دراز کشیدن می شود.

تست سلامت تشک قدیمی

برای اینکه بدانید تشکتان مناسب استفاده هست یا نه لازم است چند آزمایش ساده انجام دهید. انجام این تست ها بر روی تشک باعث می شود که شما از سلامت تشکتان اطمینان پیدا کنید و قبل از 
- کف هر دو دست را روی تشک خوشخواب بگذارید و آنها را به سمت پایین فشار دهید. فرو رفتن کف دست نشان از فرسایش مواد داخلی تشک دارد. زیرا تشک سالم در برابر فشار مقاوم است و به راحتی دچار فرو رفتگی نمی شود
- دراز کشیدن روی تشک راه دیگر تست سلامت آن است. روی تشک دراز بکشید، اگر تشک فر رفت بهتر است که به فکر تعویض تشک خود باشید زیرا این تشک دچار فرسایش ارگان های داخلی شده است که می تواند به ستورن فقرات شما آسیب وارد کند.
- در لبه تشک بنشینید و پس از بلند شدن میزان فر رفتگی را بسنجید اگر تشک به حالت اولیه خود برگشت نشانه سلامت آن است اما اگر تشک در حالت فرو رفته باقی ماند بهتر است برای حفظ سلامت جسمتان هرچه سریعتر آن را عوض نمایید.

 

ایران مترس با تولید انواع تشک خوشخواب با بهترین کیفیت ها آماده ارائه مشاوره در زمینه خرید تشک خوشخواب به کاربران عزیز می باشد.



اکنون می توانید خرید آنلاین انجام دهید

مطالب پیشنهادی : 

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر سولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک زست

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای


برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید