EasyDNNNews

تشک طبی چیست؟

تشک طبی چیست؟

تشک خوشخواب

استفاده از یک بستر مناسب برای خواب دغدغه بسیاری از افراد برای داشتن یک خواب خوب است تحقیقات ثابت کرده است که جای خواب مهمترین عامل در داشتن یک خواب با کیفیت و مناسلب است. خوابی بی تنش و مفید که نیاز انسان به استراحت را به خوبی برآورده نماید. انسان به طور متوسط یک سوم از روز خود را در خواب می‌گذراند. داشتن یک بستر مناسب برای این خواب به ضرورت و اهمیت داشتن یک غذای مفید و مناسب برای بدن است. 
 در بسیاری از خانه‌ها مدتهاست که تشک‌های دست دوز و سنتی قدیمی جای خود را به تشک‌های خوشخواب داده‌اند. تشک‌هایی که در انواع مختلفی تولید می‌شود. سازندگان تشک‌های کارخانه‌ای همواره برای ارائه یک محصول بهتر و با کیفیت‌تر که بتواند در مقابل سایر رقیبان قد علم کند در رشد و تکاپو هستند.

مشاهده بیشتر : تشک زست

تشک طبی

یکی از رایج ترین نام های تشک در بازار تشک طبی است. همانگونه که از نام این تشک پیداست، اینگونه تشک ها باید به لحاظ پزشکی کاملا مناسب فیزیک بدن انسان باشد. اما آیا واقعا این تشک‌ها طبی هستند؟ آیا هر تشکی را می توان با نام طبی خریداری نمود؟
تشک طبی، تشکی استاندارد است که از اسفنج‌های فشرده ساخته شده باشد. این تشک‌ها مطابق با ارگونومیک بدن انسان طراحی شده‌اند و به دلیل سفتی و انعطاف پذیری کمی که دارند برای افرادی که دچار مشکلات دیسک کمر، گودی کمر، مشکلات ناحیه گردن، گرفتگی‌های عضلانی و ... هستند بسیار مناسب است. تشک طبی با کاهش فشار در ستون فقرات به آن استراحت داده و باعث کاهش دردهای عضلانی و دردهای وابسته به ستون فقرات می‌شود.
تشک های طبی نسبت به سایر تشک ها سفت تر هستند، اما سفتی آنها به گونه ای نیست که بتوان آن را با سختی زمین برابر دانست.

نکته مهم در انتخاب تشک

توجه به این نکته که تشک های نرم و سفت هر دو می‌توانند باعث ایجاد کمر درد یا سایر دردهای ستون فقرات شود ضروری است. اینکه همیشه فرض کنید تشک‌های بسیار سفت، طبی هستند غلط است.امروزه ثابت شده است که افراد باید از تشک‌های با سختی متوسط استفاده نمایند. تشک‌های بسیار سفت به بدن اجازه تحرک نمی دهند و باعث خشکی ستون فقرات می شود و در واقع دردی بر دردهای دیگر اضافه می‌کند. همچنین استفاده از تشک‌های بسیار نرم توصیه نمی‌شود زیرا نرمی بیش از اندازه باعث می‌شود باعث ایجاد فرور فتگی زیادی در تشک می‌شود و به بدن شکل مناسبی نمی‌دهد و برای ستون فقرات تا حد زیادی مضر است.

تشک طبی فنری

بسیاری از کارشناسان استفاده از اسفنج‌های فشرده به تنهایی در ساخت تشک‌های طبی را اشتباه می‌دانند و معتقدند باید از فنرهایی با فشردگی بالا در این تشک‌ها استفاده شود تا تشک انعطاف پذیری اندکی داشته باشد و از سختی بیش از اندازه آن کاسته شود. این تشک‌ها با نام تشک‌های طبی فنری در بازار شناخته می شوند. تشک‌های طبی فنری برای رفع دردهای عضلانی و دردهای کمر بهترین گزینه هستند.

ویژگی‌های تشک طبی استاندارد

فنریت متعادل و عدم فرو رفتکی بیش از حد در اثر فشار
انعطاف‌پذیری اندک برای انطباق با قوس‌های بدن
سفتی و نرمی متناسب با مشکلات بدن فرد بیمار
تهویه مناسب و عایق ضد آلرژی و ضد باکتریال
دارای پارچه مناسب و دوخت محکم
فنرهای قوی با فشردگی بالا

تشک طبی تقلبی

امروزه در بازار با تشک‌های خوشخواب بسیاری از برندهای گوناگونی تهیه می‌شوند. سودجویانی وجود دارند که با استفاده از نام تشک طبی تشک‌های تقلبی که از یونولیت فشرده ساخته شده اند را به عنوان تشک طبی به فروش می رسانند. این تشک ها بسیار سبک و ارزان قیمت هستند به همین علت بسیاری از افراد که با خصوصیات یک تشک خوب آشنا نیستند تشک های یونولیتی را به عنوان تشک‌های طبی خریداری می‌کنند.
این تشک‌ها به دلیل عدم انعطاف پذیری ممکن است آسیب‌های جدی را به ستون فقرات شما وارد کنند. همچنین تشک یونولیتی عمر کوتاهی دارد و پس از مدت کوتاهی شکسته و خراب می‌شود. این تشک‌ها پس از شکستگی دیگر قابل استفاده نیستند. در هنگام خرید تشک طبی حتما به استاندارد بودن تشک توجه نمایید. فریب سبکی و قیمت پایین تشک‌های تقلبی را نخورید.

 

شما می توانید همواره از راهنمایی و مشاوره مجموعه ایران مترس در رابطه با خرید تشک خوشخواب و دریافت اطلاعات آن استفاده نمایید. برای برخورداری از خدمات راهنمایی و مشاوره ما کافیست با ما تماس بگیرید.


اکنون می توانید خرید آنلاین انجام دهید

مطالب پیشنهادی : 

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر سولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای


تشک ویستر

تشک تن آسای


برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید