EasyDNNNews

تشک طبی بهتر است یا طبی فنری

 

تشک طبی از موادی ساخته شده است که هنگام خواب از بدن و ستون فقرات شما محافظت می کند. تشک های طبی ساختاری سخت، سفت و غیر قابل انعطاف دارند. زیرا در بافت آنها از اسفنج های فشرده، یونولیت و فوم استفاده شده است. با توجه به ضخامت آنها می توانید از این تشک ها به مدت 2 تا 6 سال استفاده کنید. هر چه کیفیت و ضخامت تشک بالاتر باشد، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. تشک های طبی باید فقط به توصیه پزشکان ارتوپد استفاده شوند. این تشک ها درد را تسکین می دهند و درد شرایطی مانند آرتریت و درد ستون فقرات را کاهش می دهند و لحظاتی آرامش را به شما هدیه می دهند. تشک طبی را می توانید در سایزهای یک نفره و دو نفره خریداری کنید. جهت اطلاع از قیمت روتختی بیمارستانی و لحاف بیمارستانی به سایت پرقو مراجعه کنید.

مزایا و معایب تشک طبی، تشک ریکاوری و بیماری

تشک های طبی در صورت بروز درد مانند درد در ناحیه پشت، گردن یا دیسک های بین مهره ای کمر و گردن بسیار آرامش بخش هستند. به طور کلی، مزایای تشک طبی عبارتند از:

●        پیشگیری از دردهای عضلانی و فیزیکی

●        درمان دردهای عضلانی و فیزیکی

●        جذب حرارت

●        کاهش فشار روی نواحی حساس مانند پشت، گردن و شانه ها

●        حفظ ساختار بدن در هنگام خواب

●        بهبود کیفیت خواب

تشک های طبی برای افرادی که دردها و دردهایی مانند کمردرد و گردن درد دارند مناسب هستند و فقط باید طبق دستور پزشک استفاده شوند. در واقع استفاده از آنها برای افراد عادی توصیه نمی شود. همچنین طول عمر تشک های طبی معمولا کمتر از سایر تشک ها است. هنگام خرید تشک طبی، می توانید یک روتختی یا رومیزی جدید نیز بخرید تا تنوعی به دکوراسیون اتاق خود ببخشید و همچنین بر سلامت جسمانی خود تاکید زیادی داشته باشید. به این ترتیب با کمترین هزینه روح تازه ای در اتاق خواب خود دمیده اید.

تشک طبی فنری

تشک طبی فنری یکی از انواع تشک طبی است. در ساخت این تشک ها از فنر، اسفنج، پارچه و فریم استفاده شده است. تشک طبی فنری در سایزهای مختلف تک و دو نفره موجود می باشد. اگر از ناراحتی و درد در عضلات و مفاصل رنج نمی برید، تشک طبی فنری انتخاب مناسبی برای شماست. عمر تشک طبی فنری بستگی به نوع موادی دارد که از آن تشکیل شده است. قیمت تشک طبی فنری نسبت به تشک طبی ارزانتر است. تشک مناسب تشکی است که تعادل مناسبی از استحکام و انعطاف پذیری داشته باشد. سفتی تشک ستون فقرات را در حالت مطلوب نگه می دارد. اما سفتی بیش از حد برای کمر مضر است. بنابراین تشک ها باید دارای استحکام و انعطاف کافی برای حمایت از ستون فقرات در بهترین حالت ممکن باشند. تشک های طبی فنری بهترین راه برای تامین این تعادل هستند. از جمله مزایای تشک طبی فنری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

●        تشک طبی فنری نسبت به تشک طبی مقرون به صرفه تر است.

●        تشک های طبی فنری تعادل مناسبی از سفتی و نرمی ایجاد می کنند.

●        این تشک ها فشار را به طور کامل روی قسمت های مختلف بدن پخش می کنند.

●        این تشک ها عمر مفیدتر و طولانی تری دارند.

تشک های طبی فنری خوابی راحت را به شما هدیه می دهند. البته استفاده از این تشک ها برای افرادی که از درد کمر و گردن رنج می برند مناسب نیست. زیرا فنرهای موجود در این تشک ها می تواند به کمر یا گردن افراد مبتلا به دردهای عضلانی و فیزیکی آسیب برساند.

تشک طبی بهتر است یا تشک طبی فنری؟

خرید تشک طبی باید با نسخه و با نظر پزشک باشد. یعنی شما نمی توانید تشک طبی مورد نظر خود را انتخاب کنید. زیرا استفاده از تشک طبی بدون مشورت پزشک عواقب خطرناکی برای کمر و گردن خواهد داشت. اگر از درد کمر و گردن رنج نمی برید، تشک های فنری طبی انتخاب بسیار خوبی برای شما هستند. اما اگر درد مفاصل و جسمی دارید باید برای انتخاب تشک مناسب با متخصص مشورت کنید. زیرا در چنین شرایطی در صورت آسیب دیدن فنرهای تشک آسیب جدی به بدن شما وارد می شود. کدام تشک را ترجیح می دهید؟ تشک طبی یا فنری؟ هر کدام از این تشک ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما باید با توجه به نیاز خود یکی از تشک های فوق را انتخاب کنید. در ادامه این دو تشک را با هم مقایسه کرده و به شما در خرید آن ها کمک می کنیم. تشک طبی تشک های بدون فنر هستند. این تشک ها خاصیت ارتجاعی کمتری دارند و به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند: تشک های فوم طبی که در آنها فوم فشرده قرار می گیرد. مثلا تشک ارتوپدی. تشک های طبی برای کاهش درد عضلانی استفاده می شوند. از آنجایی که این تشک ها معمولا سفت هستند، بسیاری از کارشناسان برای کاهش برخی از عوارض آن را توصیه می کنند. البته برخی از تشک های طبی نیز وجود دارند که نرم هستند. در هر صورت برای کمردرد یا انحنای ستون فقرات بهتر است از تشک های طبی استفاده کنید. این تشک ها به دلیل خاصیت غیر کشسانی عضلات را در موقعیت خاصی قرار می دهند. بنابراین، برخی از دردهای عضلانی را بهبود می بخشد. همچنین اگر اضافه وزن دارید یا میانسال هستید، این تشک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اگر فردی با این ویژگی ها هستید تشک طبی برای شما مناسب تر است. تشک های طبی فنری شامل تشک های چسبیده و مجزا می باشد. تشک های چسب دار به گونه ای طراحی شده اند که فنرهای آنها به هم متصل شده و ضربه های ناشی از یک قسمت تخت به قسمت دیگر منتقل می شود. در گذشته از تشک های چسب دار استفاده می شد.

 باید بگوییم که انتخاب  بستگی به نیاز شما دارد. البته تشک طبی فنری در مقایسه با تشک طبی کیفیت بهتری دارد. اگر فرد میانسالی هستید که درد عضلانی دارید، بهتر است از تشک های طبی استفاده کنید. اما اگر وزن کمی دارید و کمرتان قوس دارد، بهتر است تشک طبی فنری را انتخاب کنید.

مطالب پیشنهادی : 

تشک طبی

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر شولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک زست

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای

 

 

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید