EasyDNNNews

تشک مموری فوم

تشک مموری فوم مدلی از تشک ها می باشند که اگر به دنبا خرید تشک باشید، اسم آن به گوشتان می خورد. اتاق خواب شما جایی می باشد که باید به یک محلی برای استراحت و آرامش شما تبدیل شود. زمانی که نیاز دارید تا در طول روز به استراحت بپردازید، یک جای استاندارد وجود داشته باشد. به نوعی اتاق خواب شما جایی به عنوان پناهگاه برای رهایی از این همه فشاری که در طول روز دچار می شوید. بنابراین باید تمامی وسایل و شرایط موجود در این فضا به بهترین شکل تهیه شده باشد. همه چیز در داخل آن باید راحت و زیبا باشد. یکی از مهم ترین بخش های آن تهیه تشک و تخت خواب مناسب می باشد. این تخت علاوه بر اینکه باید خود فرم و حالت مناسبی داشته باشید، تیکه روی آن یعنی تشک نیز باید از بهترین گزینه استفاده شود. فرایند انتخاب و خرید مربوط به آن بسیار مهم می باشد و می تواند بر جسم و روح افراد بهره بردار از آن تأثیرات مثبت و منفی بگذارد. به همین منظور باید در این باب قوی باشیم که بدانیم کدام گزینه مناسب تر است و می تواند گزینه بهتری برای شما باشد. شما قبل از این خرید خود را انجام دهید، نیازها و شرایط موجود را مورد بررسی قرار دهید. مشخص کنید که کدام فاکتورهای مهم برای شما وجود دارد. در زمان خرید تخت خواب به دنبال قیمت مناسب باشید و نه به دنبال خرید قیمت پایین که می تواند کیفیت پایین نیز به همراه داشته باشد. از جهتی چون این تخت و تشک مربوط به آن را معمولاً یک بار خرید می کنند و سالیان زیادی از آن استفاده می کنند پس باید دقت کنید که زمان زیادی با آن سپری می کنید.

تشک مموری فوم چیست

این نوع تشک ها دارای نوعی از پلیمر به نام پلی اورتان می باشد. شما می توانید آن را در تعداد زیادی از تشک، مبل، صندلی ماشین و... مشاهده کنید. مموری فوم یک ماده با دوام بسیار بالا هستند و اگر چگالی کافی داشته باشد، می تواند کاهش فشار و مقاومت خوبی داشته باشد. این نوع تخت ها دارای طول عمر بسیار می باشند. این نوع فوم ها در برابر تغییرات مربوط به شکل بدنی کسانی که روی آن ها قرار می گیرند، انعطاف پذیر است. این فوم ها دارای تراکم زیادی می باشند و بیشتر مواد نمی توانند از سطح آن عبور کنند. با این وجود فوم مربوطه دارای حالت کشسانی مناسب بوده و فوم می تواند در مدت زمان مشخصی شکل خود را بازیابد. در کل زمانی که برروی آن دراز می کشید، فرمی به شکل بدن شما می گیرد که بعد از بلند شدن به حالت اول باز می گردد. این نوع فوم ها با توجه به خصوصیات خود در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل کاهش فشار در صنعت مربوط به تشک سازی بسیار محبوب است. این نوع تشک ها فشارهای موجود بر روی بدن افراد را در هنگام استراحت و ارتباط با آن کاهش می دهد. اما از طرفی نیز مانند همه تشک ها دارای یک سری مزایا و معایبی می باشد که شما با بررسی آن می توانید تصمیم مناسبی اتخاذ نمایید. تشک مموری فوم نوعی ماده ای است که چگالی بالایی دارد و از فوم پلی یورتان ؛ تشکیل می شود که تجهیزات پزشکی و صنعت تشک خواب از آن بهره فراوان می برند. فوم پلی یورتان دسته ای از مواد می باشند که رفتاری میان دو خاصیت ویسکوز بودن و کشسان بودن از خود نشان می دهند. این نوع فوم ها در واکنش به حرارت بدن و فشار وارد شده واکنش نشان داده و کمتر از چند دقیقه حالت و قالب بدن را به خود می گیرند. از این رو به آن فوم هوشمند نیز گفته می شود.

تشک مموری فوم

تشک مموری فوم هوشمند

اختراع مموری فوم هوشمند (Memory Foam) به دهه 80 قرن 20 میلادی بر می‌گردد. زمانی که ناسا برای ساخت لباس فضانوردان به دنبال راه چاره‌ای بود که به واسطه آن فضانورد از پوشیدن لباس خسته نشود و در هنگام پرواز از کوفتگی‌های ناشی از فشار ثقل روی بدن آنها جلوگیری نمایند. در جریان تحقیقات درباره بافت‌های متفاوت محققان موفق به ساخت یک ساختار اسفنجی با ترکیب خاصی از لاتکس با نام فوم ویسکو الاستیک (Visco Elastic Foam) شدند که درصد تراکم اسفنجها در آن قابل تغییر بود. این اسفنج فرم هر آنچه که به آن فشار می‌آورد را به خود می‌گرفت. در آن زمان تولید این نوع اسفنج هزینه زیادی در بر داشت.

پس از گذشت مدتی ناسا اطلاعات ساخت این اسفنج را در اختیار تولید کنندگان گذاشت و به تدریج در ساخت انواع تشک و محصولات مرتبط با خواب از آن استفاده شد و بالاخره در سال 1995 این محصولات روانه بازار گردیدند. قیمت بالای تشک مموری فوم هوشمند باعث شد که افراد کمی توانایی خرید این محصول را داشته باشند. 

در سالهای بعد تولیدکنندگان با ایجاد تغییراتی در ساختار این تشک‌ها هزینه ساخت آن را کمی بهینه تر نمودند تا جایی که قابلیت خرید این تشک در افراد بیشتر گردید.

 

قیمت تشک مموری فوم

 

قیمت مربوط به تهیه تشک مموری فوم دارای تنوع بسیاری می باشد. عده زیادی در هنگام خرید تشک به این فاکتور بسیار توجه دارند تا بتوانند در این بخش خوب عمل نمایند. این تخت ها دارای دوام مناسبی است و کیفیت خوبی را می تواند برای شما به همراه داشته باشد. اما آن چه مهم است این مدل تشک ها ارزان نبوده و معمولاً به قیمت بالا می شناسند. البته مدل های مربوط به آن متنوع بوده و شما می توانید برای خرید آن ها به مراکز مربوطه مراجعه کرده و بهترین نوع را متناسب با تشک خود انتخاب نمایید. البته در برخی مواقع این تشک ها با قیمت ارزان تری به فروش می رسد که تعداد زیادی از آن ها با کیفیت پایین تهیه شدند. در نتیجه باید قیمت را در کنار کیفیت مربوط به آن مورد بررسی قرار دهید تا بهترین گزینه را خرید نمایید. 

مموری فوم چیست

فوم مموری یا فوم حافظه دار با توجه به خصوصیات خود در موارد مختلفی مانند تشک، مبل و... مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فوم ها باعث می شوند تا میزان فشار وارد به بدن شما را کاهش دهند. البته باید بیان نمود که مانند همه تشک ها دارای مزایا و معایبی می باشد که در هنگام خرید باید به آن موارد توجه لازم را داشته باشید. با توجه به مواد تشکیل دهنده به حد زیادی دارای شکل پذیری بوده و در زمان ایجاد فشار بر روی می توانید فرمی بر روی آن ایجاد نمایید. در اثر گرما و فشار می توانید شکل مربوط به آن را تغییر دهید، البته با توجه به گستردگی استفاده از آن اصلاحاتی نیز با مواد دیگر بر روی آن صورت داده تا معایب مربوط به آن را کاهش دهند. 

خرید اینترنتی تشک مموری فوم

برای اینکه بتوانید یک تشک مناسب انتخاب نمایید نیاز دارید تا ساعت ها در تعداد زیادی از فروشگاه های مربوط به این بخش رجوع کنید تا بتوانید یک تشک مناسب را خریداری کنید. اما در عصر جدید این موضوع کمی آزاردهنده می باشد، شما باید برای اینکه بتوانید این مراحل انجام دهید نیاز دارید تا وقت زیادی را صرف کنید. با توجه به گستردگی فروشگاه های تشک نیاز است زمان زیادی گذاشته و به تک تک آن ها مراجعه کنید. اما یکی از بهترین روش ها برای اینکه بتوانید بدون خروج از خانه، خرید خود را انجام دهید روش اینترنتی است. شما از طریق وبسایت های فروش تخت و تشک می توانید همه محصولات را مشاهده و همچنین از تمامی خصوصیات مربوط به آن نیز آگاهی پیدا کنید.  بنابراین خرید اینترنتی تشک مموری فوم یکی از پیشنهادات ویژه ما برای شما می باشد. 

انواع تشک مموری فوم

اغلب فروشگاه ها حداقل یک مدل ، تشک مموری فوم دارند و بیشتر مواقع در هر فروشگاه می توانید چندین مدل از چندین برند مختلف را پیدا کنید و حتی اگر بصورت آنلاین از طریق اینترنت جستجو کنید به گزینه های خیلی بیشتری دسترسی خواهید داشت. اما شما می‌توانید با استفاده از فروشگاه آنلاین تشک خوشخواب ایران مترس هر کدام از انواع تشک مموری فوم مد نظر خود را بصورت آنلاین سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. تشک مموری فوم دارای سه نوع اصلی است. تشک سنتی، سلول باز و ژل تزریقی سه دسته کلی آن می باشد که در این بخش بیشتر بررسی می کنیم.

تشک مموری فوم سنتی

بیشتر مواردی که تا اینجا صحبت کردید در این مدل از تشک مموری فوم وجود دارد. شما می توانید با استفاده از آن ها فرمی به حالت بدن شما گیرد و بتوانید یک خواب مناسب را تجربه کنید. یکی از ویژگی های دیگر آن، تمایل به حفظ گرمای بدن دارد و خوابیدن در دمای بالا می تواند ناراحت کننده باشد. 

تشک مموری فوم سلول باز

در مدل سلول باز تشک مموری فوم، فوم پایه دارای ساختار داخلی متفاوتی می باشد. فوم حافظه سلول باز اجازه حرکت بهتر هوا را در داخل تشک می دهد و به آن اجازه می دهد تا گرما را بهتر از بدن شما در هنگام خواب منتقل کند. 

تشک مموری فوم ژل

این نوع فوم دارای ژل پمپاژ شده می باشد. این مدل خود دارای دو نوع مختلف است. اولی دارای ماده ای که فقط گرما را جذب می کند. اما در نوع دیگر که به ماده تغییر فاز نیز معروف است، باعث می شود تا با جذب گرما و رها کردن آن به تنظیم دمای شما در هنگام خواب کمک می کند. 

خرید تشک مموری فوم

احتمالاً خرید یک تشک مموری فوم مناسب می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما در تهیه محل خواب باشد. این مورد می تواند به شما کمک کند تا بهترین خواب را داشته باشید و در طول شب نیز از خواب خود بیدار نشوید. اما بهتر است قبل از پرداخت هزینه خرید مربوط به آن به صورت دقیق تحقیقات را انجام دهید. اگر به تغییرات دما در خواب حساس می باشید، ممکن است این مورد گزینه مناسبی نباشد. ما سعی کردیم تا اطلاعات کاملی از این نوع تشک ها برای شما فراهم نماییم . با مطالعه آن ها می توانید در هنگام خرید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.هر یک از تشک ها دارای مزایا و معایبی است که با توجه به آن ها می توانید گزینه مناسب را انتخاب نمایید. البته کمک گرفتن از یک مشاوره خرید در این بخش نیز بسیار کمک کننده بوده و می تواند در انتخاب گزینه مناسب به شما کمک بسیار کند. اطلاعات و کیفیت مربوط به آن باید مورد سنجش قرار گیرد تا معتبرین موارد را در نظر گیرید و براساس آن انتخاب نمایید. تشک مموری فوم یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات فروشگاه آنلاین ایران مترس است و با توجه به تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که تشک مموری فوم مزایای بسیار زیادی برای افراد با سنین مختلف دارد. 

در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با ویژگی های منحصر به فرد تشک مموری فوم آشنا کنیم پس ادامه مقاله را از دست ندهید. تشک مموری فوم‌ نسلی جدید از تشک هاست که  امروزه هنگام خرید تشک، ‌ مورد توجه خریداران قرار گرفته است. ‌مموری فوم یا همان فوم هوشمند  با ماده ای که ‌ چگالی آن بالا است به نام فوم پلی یورتان؛ ساخته می ‌ فوم پلی یورتان دسته ای از مواد هستند که رفتاری میان دو خاصیت ویسکوز بودن و کشسان دارند. این نوع فوم ها در واکنش به ‌ وزن  وارد شده و حرارت بدن واکنش نشان داده و در عرض چند دقیقه  به حالت و قالب بدن در می آیند بنابراین به آن ها  فوم هوشمند  هم  گفته می شود.

‌مزایای تشک مموری فوم ‌

در ابتدا باید توضیح داد که هر فردی متناسب با سلیقه، قدرت مالی و انتظاری که از یک تشک خواب دارد نسبت به خرید آن اقدام می کند. این تشک ها مزایای فراوانی برای استفاده کننده خود دارند از آن جمله به موارد ذیل می توان اشاره نمود:
-خاصیت انطباقی این نوع تشک از وارد شدن فشار به بدن جلوگیری نموده و گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی می باشد که به پهلوی خود  می‌خوابند. ‌ این تشک‌ها را به آن دلیل  که پشتیبانی مناسبی از ساختار بدن در زمان خواب دارند جزو تشک طبی تقسیم بندی می کنند. تشک مموری فوم ها  در مقایسه  با تشک‌های ارگانیک دارای قیمت کمتری هستند . این تشک ها ‌ عمری طولانی داشته و به مرور  زمان عملکرد خوب خود را از دست نمی دهند.  این تشک ها  به دلیل  مواد به کار رفته در این نوع تشک ضد حساسیت بوده و برای افرادی که  حساسیت های پوستی  و یا مشکلات تنفسی دارند می‌تواند انتخاب  خوبی باشد.

شرایط انتخاب بهترین تشک مموری فوم 

1. مطمئن شوید که مموری فوم استفاده شده در تشک از نظر میزان دانسیته (تراکم) برای وزن و مشخصات بدنی شما مناسب باشد.
2. به دنبال مموری فومی باشید که به حرارت حساس باشد.
3. شرایط گارانتی را مطالعه بفرمایید
4. هنگام خرید مهلتی برای تست و امتحان تشک درخواست کنید
5. قیمت های مدل هایی را که انتخاب کرده اید از نظر مواد اولیه و کیفیت مقایسه کنید.

 

تشک مموری فوم
 

تشک مموری فوم با توجه به کیفیت بالا امروزه بیشتر مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. تشک مموری فوم، با داشتن محبوبیت خیلی زیاد، بازخورد خیلی خوبی از جانب خریداران دریافت کرده است. مهمترین مزایای آن بر راحتی و دوام بالا متمرکز است.

آزاد شدن تمام نقاط فشار بدن

یکی از مزایای مهم استفاده از تشک مموری فوم که در برابر مواد دیگر مانند پلی فوم رایج ، فنرها و فیبرها متمایز می کند ، شکل واکنش پذیری مموری فوم در برابر فشار است. تشک مموری فوم به طور ویژه برای جذب فشار طراحی شده است. این امر به وسیله شکل پذیری به شکل جسم شخص و توزیع وزن بر روی سطح اتفاق می افتد.

محدود شدن انتقال حرکات بین اعضای بدن

تشک مموری فوم می‌تواند باعث جدا شدن حرکات بدن بین افرادی که در یک تخت دو نفره می‌خوابند شود تشک های دیگر این ویژگی را ندارند و اگر یکی از زوجین در سمتی از تشک باعث انتقال حرکت به سمت دیگر تشک و ایجاد مزاحمت برای دیگری می شود. در تشک مموری فوم نیروی وارد شده توسط ماده فوم جذب می شود و اثر حرکتی به سمت دیگر تشک منتقل نمی شود.

محافظت از مفاصل و ستون فقرات

وزن بدن بصورت مساوی بر سطح تشک مموری فوم بخش می‌شود و این حالت باعث می‌شود بدن شما به حالت طبیعی قرار بگیرد و در حین خواب فشاری به ستون فقرات وارد نشود. اما ممکن است انواع دیگر تشک های فنری سفت، با متمرکز کردن وزن بدن در نقاط سنگین تر بدن باعث می شوند که زانو ، لگن ، کمر و مهره های گردن شما نسبت به ستون فقرات کج شوند و فشار بیشتری را تحمل کنند.

تشک مموری فوم

 

طول عمر بیشتری دارد

ممکن است فکر کنید این تشک با این همه ویژگی و مزایای خوبی که دارد، قیمت بالاتری نسبت به دیگر تشک های موجود در بازار دارد ولی باید بگوییم با خرید تشک مموری فوم اگر هزینه بالاتری پرداخت می‌کنید در عوض محصولی خریداری می‌کنید که تمام استانداردهای یک تشک مناسب برای خواب را دارد و طول عمر بیشتری نسبت به تمام تشک های عرضه شده به بازار می‌‎باشد. با توجه به اینکه سلیقه ها و شرایط هر فردی متفاوت است سعی نمودیم در این قسمت خصوصیات مثبت این مدل تشک ها را بیان نماییم. 

استفاده از گرمای بدن شما

یکی از مزایای تشک های مموری فوم این می باشد که می تواند از گرما و فشار بدن شما برای فرم دادن خود به شکل دقیق بدن شما استفاده کند. گرمای بدن شما باعث می شود تا این نوع تشک ها نرم و چسبناک تر شود. در این حالت شما می توانید به راحتی داخل آن فرو روید. همچنین بلافاصله بعد از بلند شدن نیز به حالت اولیه باز می گردد. این موضوع باعث می شود تا خواب راحتی داشته باشید و همچنین ستون فقرات شما نیز دچار مشکل نشود و برای کمر درد مناسب باشد.

تسکین درد

شما با استفاده از این تشک ها می توانید از ایجا درد در نقاط فشاری جلوگیری کند. اگر دارای درد مفاصل هستید این تخت ها می توانند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشند. در تشک های قدیمی بعد از استفاده چندین ساله فنرهای زیرین آن را بیشتر لمس می کردید. اما در مموری فوم این موضوع رفع شده و حتی تعداد زیادی از آن ها فنر ندارند. این خصوصیت برای افرادی که دارای کمردرد می باشند بسیار مناسب است.

مناسب برای افراد دارای آلرژی

اگر به دنبال خوابی راحت برای افراد دارای آلرژی می باشید یکی از بهترین راه ها استفاده از تشک مموری فوم است. این تشک ها ضد حساسیت بوده و ساختار بسیار متراکمی دارند، در نتیجه می تواند باعث کاهش تعداد آلرژن های که می توانند ایجاد شوند خوب است. در این حالت دیگر گرد و غبار و همچنین مواد حساسیت زا نمی توانند وارد تشک شما شوند. در نهایت افراد در حالت خواب با مواد حساسیت زا در تماس نبوده و این حساسیت را تشدید نمی کند. 

معایب تشک های مموری فوم

 اما بعد از این که به بررسی مزایای آن پرداختیم بهتر است معایب را نیز بیان داریم. 

سنگینی

یکی از معایب مربوط به تشک مموری فوم، میزان وزن زیاد آن می باشد. این ویژگی به علت تراکم زیاد آن است. 

گرما

این تشک تمایل دارد تا دمای بدن شما را حفظ کند که در فصول گرم می تواند آزاردهنده باشد. 

 

عدم ضد آب

شما در مقابل رطوبت نمی توانید انتظار بسیار زیادی از آن ها داشته باشید. به هر صورت باید از ارتباط بین آن و هر رطوبتی باید جلوگیری کنید. 

 

قیمت محصول

هزینه مربوط به تشک مموری فوم نسبتاً زیاد بوده و باید در هنگام خرید به این موضوع نیز توجه داشته باشید. 

تنظیم متناسب با حالت مختلف

زمان زیادی صرف می شود تا در اثر تغییر موقعیت شما بر روی تخت، تشک به فرم بدن شما تبدیل شود. 

بوهای قوی

با توجه به ترکیبی که در آن وجود دارد برخی اوقات ممکن است احساس بویی شبیه به مواد شیمیایی داشته باشید. 

مزایای استفاده  از تشک مموری فوم چیست؟

• تشک مموری فوم احتمالا به هم ریختگی تشک را به حداقل میرساند و از این جهت شرایط خواب راحتی را فراهم میکند.
• ممری فوم وزن بدن را به طور متوازن در سطح تشک پخش میکند و باعث درد کمر و درد های مفاصل میشود.
• به خاطر حافظه ای که دارند و اینکه ساختار بدن شما را از یاد نمیبرند ،روی نقاط حساس و دردناک بدن شما فشاری وارد نمیکنند.
• مموری فوم از جنسی ساخته شده اند که ضد آلرژی هستند و به بدن شما هیچگونه آسیب حساسیتی وارد نمیکنند.

 

 

 

مطالب پیشنهادی : 

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر شولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک زست

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای

 
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

قیمت تشک مموری فوم

تشک مموری فوم به گونه ای طراحی شدند که گوشه های تخت را کاملاً پر می کنند و سطح تشک و راحتی آن از گوشه ای به گوشه دیگر کاملاً به صورت یکنواخت حفظ می شود. تشک مموری فوم برای افرادی که عادت زیاد جابه جا شدن در هنگام خواب را دارند و در حین خواب مدام موقعیت خود را از گوشه ای به گوشه دیگر تخت تغییر می دهند بسیار مناسب میباشد. در واقع تشک مموری فوم به گونه ای طراحی شده است که فرم بدن را به دلیل چگالی بالایی که دارد در بهترین حالت قرار دارد و باعث میشود هیچ فشاری به نقاط حساس وارد نشود. تشک مموری فوم با توجه به کیفیت بالا امروزه بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است. تشک مموری فوم، با داشتن محبوبیت زیاد، بازخورد خوبی از جانب خریداران دریافت کرده است. مهمترین مزایای آن راحتی و دوام بالا میباشد. وزن بدن بصورت مساوی بر سطح تشک مموری فوم بخش می‌شود و این حالت باعث می‌شود بدن شما به حالت طبیعی قرار بگیرد و در حین خواب فشاری به ستون فقرات وارد نشود. ممکن است فکر کنید این تشک با این همه ویژگی و مزایای خوبی که دارد، قیمت بالاتری نسبت به دیگر تشک های موجود در بازار دارد ولی باید بگوییم با خرید تشک مموری فوم اگر هزینه بالاتری پرداخت می‌کنید در عوض محصولی خریداری می‌کنید که تمام استانداردهای یک تشک مناسب برای خواب را دارد.

مزایای استفاده  از تشک مموری فوم چیست؟

تشک مموری فوم احتمالا به هم ریختگی تشک را به حداقل میرساند و از این جهت شرایط خواب راحتی را فراهم میکند.
ممری فوم وزن بدن را به طور متوازن در سطح تشک پخش میکند و باعث درد کمر و درد های مفاصل میشود.
به خاطر حافظه ای که دارند و اینکه ساختار بدن شما را از یاد نمیبرند ،روی نقاط حساس و دردناک بدن شما فشاری وارد نمیکنند.
مموری فوم از جنسی ساخته شده اند که ضد آلرژی هستند و به بدن شما هیچگونه آسیب حساسیتی وارد نمیکنند.

مطالب پیشنهادی : 

تشک فنری

تشک رویا

تشک یونیک

تشک دکتر سولز

تشک مموری فوم

باکس تخت خواب

بالش مموری فوم

بالش خوشخواب

لحاف و محافظ خوشخواب

تشک رویال

تشک برن

تشک داتیس

تشک زنیت

تشک اکسون

تشک ویستر

تشک تن آسای